Toimitus- ja peruutusehdot

Toisen aarre Oy soveltaa soveltuvin osin kuluttajasuojalain (38/1978) ja henkilötietolain (523/1999) säännöksiä kaikkeen toimintaansa. Kaikessa toiminnassa pyritään ylittämään lainsäädännön asettamat minimivaatimukset, jotta toiminta olisi mahdollisimman asiakaslähtöistä.

1. Toimitusaika
Varastossa olevien tuotteidemme toimitusaika on yleensä noin 2-5 arkipäivää, viivästyksiä saattaa esiintyä. Toimitustuotteille ilmoitetaan aina erikseen arvio toimitusajasta.

Palvelut toimitetaan aina sovitun aikataulun mukaisesti. Ylivoimaisen esteen sattuessa, sovitusta aikataulusta voidaan poiketa. 

Pääsääntöisesti tilaus toimitetaan kerralla kokonaisuudessa, eli mikäli tilauksella on toimitustuotteita, kokotoimitus toimitetaan niiden tuotteiden toimitusajalla. Mahdolliset jälkitoimitukset toimitetaan aina halvimmalla tavalla, riippumatta siitä miten päätilaus on toimitettu.
 
2. Toimitustavat ja -kulut
Toimituskulut lisätään tuotteiden hintoihin. Toimituskulut mainitaan tuotteen yhteydessä tai niistä sovitaan erikseen ostajan kanssa.

Asiakas hyväksyy tuotteen yhteydessä ilmoitetut toimituskulut vahvistamalla tilauksen toimitusehtoineen. Jos tarkkoja tilauskohtaisia toimituskuluja ei ole asiakkaalle nähtävissä ostoskorissa tai kassalla ennen tilauksen vahvistamista, on asiakkaalla oikeus perua kauppa viipymättä toimituskulujen ilmoittamisen jälkeen. 

Kaikissa toimitustavoissa on vastaanottajan vastuulla tarkastaa lähetyksen kunto. Mahdolliset kuljetusvauriot tulee kuvata ennen kuin lähetystä puretaan lisää tai tuotetta otetaan käyttöön. 

Nouto sovittaessa: Kaikki varastossa olevat tuotteet voi noutaa maksutta sovittaessa.

Palveluita toimittaessa palvelu katsotaan toimitetuksi, jos ostaja ei reklamoi palvelusta viiden vuorokauden kuluessa palvelun tai sen osan suorittamisesta myyjälle.

3. Maksutavat
Maksu tapahtuu verkkokauppa-alustan kautta, korttimaksuna, tilisiirrolla tai MobilePaylla. Mahdollinen lasku toimitetaan aina sähköisesti ostajalle. Palveluissa, joissa myyjä vastaa asiakasvarojen tilittämisestä asiakkaalle, myyjällä on oikeus pidättää palkkio tai maksu tilitettävästä summasta.

4. Reklamaatiot/huomatettavat
Kaikki tilaukseen, tuotteisiin, palveluihin tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot/huomautettavat lähetettävä viiden vuorokauden kuluessa toimituksen vastaanottamisesta sähköpostiin:  info@toisenaarre.fi. Pyydämme kertomaan mahdollisimman tarkasti tuotteen tai palvelun virheestä.

5. Tuote- ja tavarapalautukset
Etämyyntituotteilla on kuluttajasuojan mukainen 14pv palautusoikeus. Ennen palauttamista on tehtävä peruuttamisilmoitus kohdan 10 mukaisesti. Peruuttamisilmoitus on tehtävä 14pv kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tuotteet tulee palauttaa kohdan 12 mukaisesti 14pv sisällä peruuttamisilmoituksesta.  

Emme vastaa palautuksesta aiheutuneista rahti- ja postituskustannuksista, ellei muuta sovita. Vastaamme palautuskustannuksista niissä tapauksissa, jos asiakas palauttaa tuotteen meistä johtuvista syistä, esim. tuote on väärä tai virheellinen tai tuotekuvaus ei vastaa tuotetta. Muissa tapauksissa asiakas palauttaa tuotteen omakustanteisesti. 
Pakettitoimituksissa asiakaspalveluumme peruuttamattomista ja/tai noutamatta jätetyistä lähetyksistä veloitamme aina aiheutuneet kustannukset (paketin lähetyskulut molempiin suuntiin). 

Palautetattavat tuotteet tulee olla jälleenmyyntikelpoisia ja samassa kunnossa kuin lähetettäessä. Mikäli tuote tai pakkaus on avattu ja/tai otettu käyttöön, tuote voidaan silti paulauttaa. Tässä tapauksessa tuotteelle määritellään arvonaleneminen, ellei tuotetta ei voida myydä edelleen samassa kunnossa. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Kaikissa tapauksissa ole aina ensin yhteydessä myyjään.

Messuilla, toreilla, kirpputoreilla ja muissa vastaavissa myyntipaikoilla tapahtuvassa myynnissä on voimassa normaali kuluttajakauppaan liittyvä vastuu. Ostaja on oikeutettu palauttamaan tuotteen ja purkamaan kaupan, jos myyjä on tuotevastuun perusteella vastuussa tuotteen tai siitä annettujen tietojen virheestä.

6. Tuotevastuu
Toisen aarre Oy tai tavarantoimittajat tai tuotevalmistajat eivät vastaa asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuneita henkilö- tai tavara- tai omaisuusvahingoista tai vällillisistä tai välittömistä kustannuksista, jotka on aiheutuneet tuotteen väärin käytöstä tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä. 
Toisen aarre Oy tuottaa palveluita ja myy sekä käytettyjä että uusia tuotteita. Käytetyt tuotteet myydään siinä kunnossa kuin ne myyntihetkellä ovat. Myyjä vastaa annettujen tietojen oikeellisuudesta ja tekee parhaansa kuvaillakseen tuotteet totuudenmukaisesti, myyjä esimerkiksi lisää kaikki havaitsemansa virheet tuotteen kuvaukseen. Käytetyn tuotteen ostajan pitää ymmärtää, että käytetyissä tuotteissa saattaa olla piilovirheitä, joita myyjän ei kohtuudella arvioituna olisi edes voinut havaita, ja esimerkiksi annetuissa mittatiedoissa saattaa olla pieniä mittavirheitä tai otetuissa valokuvissa värit eivät välttämättä täysin vastaa kaikissa valaistusolosuhteissa arvioituja värejä. Uusien tuotteiden kohdalla pätee normaali tuotevastuu. 

7. Tilaukset
Tilaukset tehdään verkkokaupan kautta tai olemalla yhteydessä suoraan myyjään. Verkkokauppa-alustalla on omat käyttöehtonsa, jotka käyttäjän tulee hyväksyä, jotta hän voi käyttää verkkokaupan maksutapoja. Verkkokaupan ulkopuolella maksutapoina käyvät myös tilisiirto, korttimaksu ja MobilePay. Palveluiden tilaamisesta tehdään aina suullinen tai kirjallinen palvelusopimus, jonka osa nämä toimitusehdot ovat.

8. Hinnasto
Hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Kuluttajille suunnatut hinnat pitävät sisällään arvonlisäveron. Yrityksille suunnatut hinnat eivät pidä sisällään arvonlisäveroa. Hinnan verollisuus/verottomuus merkitään aina selvästi.

9. Tilauksen peruminen myyjän toimesta
Myyjä pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, jos ei pysty toimittamaan tuotetta ylivoimaisen esteen takia tai jonkin muun seuraavan syyn takia: 
  • Uuden tuotteen valmistus lopetettu tai käytettyä tuotetta ei enää ole varastossa tai myyntitapahtuman jälkeen todetaan, että käytetyn tavaran tiedot eivät olekaan pitäneet paikkaansa, esim, tuotteessa havaitaan virhe.
  • Tuotteen toimituksesta aiheutuvat kustannukset ovat tavanomaista suuremmat. 
  • Reklamaatioissa emme voi toimittaa korvaavaa tuotetta.
  • Tuotteen hinnnassa on selkeä virhe (hinta on reilusti alle vallitsevan markkinatason), joka on voinut aiheutua järjestelmävirheestä tai inhimillisestä virheestä. 
  • Tuotetektissä tai tuotekuva on virheellinen johtuen järjestelmä tai inhimillisestä virheestä. 
10. Peruuttamisoikeus
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa koti- tai etämyyntisopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun sopimus on allekirjoitettu tai siitä, kun tavara on vastaanotettu. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi viestillä puhelimeen, peruuttamislomakkeella tai sähköpostilla). Voitte käyttää näillä sivuilla olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.  Myyjä ilmoittaa asiakkaalle viipymättä pysyvällä tavalla (esimerkiksi sähköpostitse) peruuttamisilmoituksen saapumisesta.

11. Peruuttamisen vaikutukset
Jos sopimus perutaan, palautamme asiakkaalta saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, jos asiakas on valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa, ellei nimenomaisesti ole sovittu muuta, ja joka tapauksessa siten, että asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.  Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.

12. Tavaroiden palauttamisen määräaika
Jos sopimus on koskenut tavaroiden myyntiä ja asiakas on peruuttanut sopimuksen, asiakkaan on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne myyjälle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

13. Peruuttamisen kustannukset
Asiakas vastaa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista kohdan 5 mukaisesti. Jos peruutettu sopimus koskee muuta kuin tavaran myyntiä tai digitaalista sisältöä koskevan palvelun suorittamista ja jos asiakas on pyytänyt palvelun suorittamista ennen peruuttamisajan päättymistä, asiakkaan on maksettava myyjälle peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä sopimuksen täyttämiseksi tehdystä suorituksesta kohtuullinen korvaus.

14. Yhteystiedot 
Toisen aarre Oy
Noudot ja palautukset sovittaessa: 
Myllyojankatu 15, 33330 Tampere
puh. +3584578754631
info@toisenaarre.fi

päivitetty 15.1.2022

Täyttäkää ja palauttakaa tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluatte peruuttaa sopimuksen.

Lomakkeen vastaanottaja:
Toisen aarre Oy
Myllyojankatu 15
33330 Tampere
info@toisenaarre.fi
+358 45 7875 4631

Peruuttamisilmoitus

Etsi